SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Postępowanie polubowne w Ultimo S.A.

Postępowanie polubowne – dlaczego warto zawrzeć ugodę z wierzycielem?

Każdy z nas może wpaść w długi. Wiele osób nie wie, jak poradzić sobie z narastającymi problemami finansowymi. Dostają listy z informacjami o konieczności spłaty i „odkładają je na półkę”. Takie podejście sprawia, że dług zaczyna rosnąć. Powiększa się o odsetki za opóźnienie i czasami inne koszty, które były zawarte w umowie pożyczki lub kredytu. Ścieżki do wyjścia z długów mogą być dwie: polubowna lub prawna. Wybór polubownej drogi niesie ze sobą wiele korzyści. Jakich? Odpowiadamy…

1. Co to jest postępowanie polubowne?

Firma, u której jesteśmy zadłużeni ma dwie możliwości odzyskania należności. Są to: windykacja polubowna oraz windykacja sądowo-egzekucyjna. Pierwsza z nich jest szansą na spokojne wyjście z zadłużenia z pomocą zawartego z wierzycielem porozumienia, czyli ugody na spłatę długu np. w ratach. Windykacja sądowo-egzekucyjna rozpoczyna się wtedy, gdy osoba zadłużona nie chce podjąć próby kontaktu z wierzycielem i uchyla się od spłaty zobowiązania. Wówczas ten kieruje sprawę do sądu i po uzyskaniu sądowego nakazu zapłaty, a następnie nadaniu klauzuli wykonalności kieruje sprawę do komornika, który rozpoczyna egzekucję komorniczą.

Aby nie dopuścić do konieczności spłaty u komornika można podpisać ugodę z wierzycielem, czyli polubownie dogadać się na spłatę – w określonym czasie i na jasnych warunkach. Celem takiego działania jest pomoc osobom z problemami finansowymi w spłacie. Jest to szansa, z której możemy skorzystać np. jeśli nasze zadłużenie trafi do obsługi profesjonalnie działających firm windykacyjnych.

Co to jest cesja wierzytelności? Dowiedz się więcej >>

2. Korzyści zawarcia ugody z wierzycielem

  • Ustalenie dogodnych rat z możliwością wybrania ich wysokości oraz terminu spłaty. Harmonogram spłat zawsze ustalany jest indywidualnie. Wysokość, ilość rat oraz terminy spłat są dopasowywane do możliwości finansowych osoby zadłużonej.
  • Niezmienność ustalonych wcześniej warunków. Otrzymujemy gwarancję, że ustalenia, które podjęliśmy razem z wierzycielem nie ulegną zmianie – jeśli będziemy opłacać ratę w terminie.
  • Zawieszenie wpisu w BIGach (w Biurach Informacji Gospodarczej). Wpis do BIG to jedna z pierwszych konsekwencji niespłacania długów. Wierzyciel informuje o tym różne Biura Informacji Gospodarczej, aby przestrzec inne firmy przed podpisywaniem umów z nierzetelnym klientem. Tym sposobem możemy nie otrzymać kolejnej pożyczki lub nie uzyskamy zgody np. na zakup telefonu, czy komputera na raty. W przypadku podpisania ugody takie działanie zostaje zawieszone, co zdecydowanie ułatwia codzienne życie i możliwość korzystania z różnych usług.
  • Uniknięcie dalszych, prawnych kroków windykacyjnych jak sprawa w sądzie, czy egzekucja komornicza. To pozwala nam zachować pełną kontrolę nad naszymi finansami, ponieważ komornik może np. wszcząć egzekucję z rachunku bankowego, pozostawiając nam jedynie 75% wartości minimalnego wynagrodzenia brutto w danym roku, co może znacznie utrudnić planowanie domowego budżetu.
  • Wygoda sposobów zawarcia ugody i brak telefonów od wierzyciela. Wiele firm windykacyjnych umożliwia obecnie podpisanie porozumienia oraz spłatę i monitorowanie sprawy całkowicie online – bez kontaktu z Doradcą. Wystarczy wejść na swoje konto klienta i sprawdzić dostępne opcje. Często można wybrać np. spośród 3 różnych ofert, a ratę opłacać przez komputer lub telefon i znane opcje płatności np. przez BLIK.

Każdego dnia 300 Klientów ustala swój plan spłaty długu.

ZAŁÓŻ KONTO >>

3. Ugoda z wierzycielem – od czego zacząć?

Przede wszystkim warto zapoznać się ostatnią korespondencją w sprawie zadłużenia i sprawdzić, jaka jest wysokość długu oraz dostępne opcje spłaty i kontaktu. Zazwyczaj możemy wybrać taką formę kontaktu, która jest dla nas wygodna - przez konto klienta na portalu obsługi zadłużenia, telefon, czy czat.

  • Jak skontaktować się z firmą windykacyjną?

 Telefonicznie: wybierając bezpłatny numer infolinii dostępny na stronie internetowej lub w korespondencji. Można także skorzystać z opcji pozostawienia numeru do siebie i kontaktu w wybranych, dostępnych godzinach obsługi na stronie internetowej.

 Na czacie: na stronie internetowej.

Przez portal obsługi zadłużenia, na którym wystarczy założyć konto, aby sprawdzić aktualną wysokość zadłużenia i wybrać spośród ofert porozumienia na spłatę przygotowanych przez firmę windykacyjną.

  • Jakie są zalety skorzystania z pomocy profesjonalnej firmy windykacyjnej?

Profesjonalne firmy windykacyjne, to takie, które przestrzegają Zasad Dobrych Praktyk w kontakcie z osobą zadłużoną, działają etycznie i transparentnie, co oznacza, że:

 Informują o cesji wierzytelności w korespondencji: musi ona zawierać dokładne informację na temat tego, od kogo został zakupiony dług, jaka jest jego aktualna wartość, kto jest obecnie wierzycielem oraz w jaki sposób można go spłacić.

► Chronią dane Klienta i nie udzielają informacji o problemach finansowych osobom postronnym: co w praktyce oznacza, że zawsze weryfikują, z kim rozmawiają przez telefon, a do swojego konta osoba zadłużona może zarejestrować się wyłącznie na przez podanie informacji, które nie mogą być znane innymi np. numer Klienta lub numer pesel.

► Przekazują Klientowi jasne warunki zawarcia ugody i dokument potwierdzający jej podpisanie.

► Udzielają rzetelnej informacji o statusie sprawy oraz możliwościach zgłoszenia wniosków lub reklamacji.

about:blank

Zainteresują Cię również

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie