Działania, które podejmuje Ultimo w ramach zarządzania wierzytelnościami to np.:
- ewidencja wierzytelności i ich bieżące monitorowanie;
- negocjacje i mediacje z Klientem – tak, by ułatwić mu spłatę zadłużenia, wypracowanie z nim nowego planu spłaty i podpisanie wypracowanej ugody na nowych warunkach;
- kontakt z Klientem, przypominający mu o terminowej spłacie kolejnej raty - windykacja na drodze polubownej.
Ultimo, prowadząc zarządzanie wierzytelnościami:
- przestrzega przepisów prawnych dotyczących windykacji długów oraz Kodeksu Etyki i Zasad Dobrych Praktyk przyjętych przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych;
- korzysta z szerokiej gamy narzędzi i form komunikacji – zapewniając możliwość porozumienia się podczas bezpośredniego spotkania z doradcą, telefonicznie oraz on-line: przede wszystkim za pośrednictem dedykowanego Klientowi portalowi obsługi zadłużenia eUltimo, dzięki któremu osoba zadłużona może wygodnie, bezpiecznie i szybko spłacić swój dług oraz skorzystać z dedykowanych ofert (z komputera stacjonarnego, laptopa i telefonu);
- prowadzi działania polubowne, dążąc do uzyskania satysfakcjonującego porozumienia z osobom zadłużoną.
Co zatem powinieneś zrobić, jeśli otrzymałeś korespondencję od Ultimo w związku ze swoim zadłużeniem? Najlepiej będzie, jeśli podejmiesz kontakt z doradcą i uzgodnisz dogodne dla siebie warunki finansowe spłaty – pomożemy Ci krok po kroku odzyskać wiarygodność kredytową oraz skutecznie pozbyć się długów.