SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Czy dług może być spłacany przez osobę trzecią?

Czy dług może być spłacany przez osobę trzecią?

Zobowiązanie do zapłaty długu przez osobę trzecią – jak to zrobić?

Często zdarza się, że długi zaciągnięte przez daną osobę reguluje osoba trzecia. Czasami rodzic ze swojego konta zapłaci ratę kredytu dziecka lub inna osoba spokrewniona ureguluje dług bliskiej osoby. Możliwa jest również sytuacja, w której osoba trzecia, także nieposiadająca więzi rodzinnych z osobą zadłużoną, przejmie na siebie formalnie całe zobowiązanie finansowe.

W Ultimo dążymy do polubownego rozwiązania każdej sprawy i podpisania ugody na dogodne raty. Rozumiemy, że sytuacja każdego z Klientów jest indywidualna oraz dbamy o to, aby kontakty z osobą trzecią odbywały się zgodnie z prawem.

Zobowiązanie do zapłaty, czyli jak spłata cudzego długu wygląda od strony prawnej

Kwestię spłaty długu przez osobę trzecią reguluje Kodeks cywilny. Artykuł 356 § 2 k.c. mówi, że: „jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, chociażby nawet osoba ta działała bez wiedzy dłużnika”. W praktyce oznacza to, że osoba trzecia ma pełne prawo do tego, aby spłacić nie swoje zobowiązania, a wierzyciel uzna ich zasadność. Należy jednak pamiętać o tym, że doradcy Ultimo zobowiązani są do określonego postępowania w kontakcie z osobami trzecimi zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk, Kodeksem Etycznym oraz przepisami o ochronie danych osobowych.

Pobierz dokument opisujący Zasady Dobrych Praktyk

POBIERZ PLIK

Czy raty w Ultimo mogą być spłacane z innego konta niż moje?

Jeżeli zawarłeś ugodę z Ultimo i rozłożyłeś dług na wygodne raty, a ich spłaty ze swojego konta dokona Twój znajomy lub członek rodziny, to zostaną one zaliczone na poczet zobowiązania. Istotne jest jednak, aby tytuł płatności precyzyjnie wskazał, o jakie zobowiązanie do zapłaty chodzi i rata była wpłacona na indywidulany numer konta Klienta. Można go znaleźć w liście, który otrzymujesz od Ultimo. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  • w tytule płatności dobrze jest wskazać co najmniej: numer Klienta, numer sprawy (produktu w Ultimo);
  • w przypadku, kiedy masz więcej spraw w Ultimo, a ugodę masz podpisaną na niektóre z nich, to płatność zostanie zaksięgowana wyłącznie na tę sprawę, na której została zawarta ugoda (inne sprawy posiadają osobne konta produktowe);
  • jeżeli masz więcej niż jedną sprawę i ugodę podpisaną na wszystkie z nich, to wpłata na indywidualne konto Klienta zostanie zaksięgowana proporcjonalnie na każde z zadłużeń, w ramach zawartego porozumienia.

Jeżeli nie wiesz, jak wygląda Twoja sytuacja finansowa w Ultimo, zadzwoń na bezpłatną infolinię: 800 804 904 lub wybierz inną, wygodną dla Ciebie formę kontaktu. Możesz skorzystać z formularza kontaktowego, chatu internetowego, callpage oraz portalu obsługi zadłużenia eUltimo, który oferuje możliwość wygodnej, bezpiecznej i bezstresowej spłaty długu online, a także skorzystania z dedykowanych ofert – bez konieczności wychodzenie z domu (zarówno na komputerze stacjonarnym, laptopie oraz telefonie).

Zobowiązanie do zapłaty – gdy osoba trzecia chce formalnie przejąć na siebie spłatę rat

To również opcja, z której możesz skorzystać. Warto to zrobić w przypadku, gdy dotychczasowy dłużnik chce pozbyć się negatywnej historii kredytowej. Należy jednak pamiętać, że spłata cudzego długu w tej sytuacji wymaga umowy w formie pisemnej między starym a nowym dłużnikiem. Istotne jest również, że na zmianę dłużnika musi wyrazić zgodę także wierzyciel. Na naszej stronie znajdziesz odpowiednie wnioski, które należy uzupełnić, a następnie odesłać na adres wskazany w zakładce Kontakt. Jeśli chcesz, aby osoba trzecia przejęła spłatę rat i masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z naszym doradcą pod bezpłatnym numerem infolinii: 800 804 904, a uzyskasz wskazówki, jak to zrobić.

Pamiętaj, że zmiana dłużnika nie wpływa na dług. Samo zobowiązanie do zapłaty zadłużenia, jego wysokość, terminy wymagalności czy wysokość ustawowych odsetek pozostają niezmienione. Najważniejsze jest to, aby dojść do porozumienia na drodze polubownej z wierzycielem, podpisać ugodę i pilnować terminowych wpłat, aby szybciej pozbyć się długu i odzyskać wolność finansową.

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie