SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Na czym polega cesja wierzytelności?

Na czym polega cesja wierzytelności?

Czym jest cesja wierzytelności?

Cesja wierzytelności jest czynnością prawną, którą potocznie określa się mianem sprzedaży długów. Polega ona na przekazaniu wszystkich praw związanych z wierzytelnością podmiotowi trzeciemu. W jej wyniku wierzyciel pierwotny (czyli np. bank udzielający pożyczki lub operator telefonii komórkowej, z którym zawarłeś umowę na abonament) przestaje być stroną w sprawie zadłużenia, a rolę tę przejmuje nowy właściciel wierzytelności.

Dowiedz się więcej na temat Jakie zasady obowiązują przy sprzedaży długów

CZYTAJ WIĘCEJ

Cesja wierzytelności w świetle prawa

Cesja wierzytelności jest zagadnieniem regulowanym przez art. 509 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z przepisami prawa:

  • wierzyciel może jej dokonać bez zgody dłużnika, o ile nie sprzeciwia się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu lub własności zobowiązania – w praktyce oznacza to, że przedmiotem cesji może być większość wierzytelności, związanych np. ze zobowiązaniami kredytowymi, leasingowymi czy wynikającymi z nieuregulowanych faktur;
  • nowy wierzyciel przejmuje na siebie wszystkie prawa związane z wierzytelnością – w tym roszczenie o zaległe odsetki.

Stronami cesji wierzytelności mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i firmy oraz instytucje. Najczęściej jednak banki i inne organizacje finansowe, a także operatorzy komórkowi czy kablówki dokonują sprzedaży wierzytelności innym podmiotom. W efekcie takiej transakcji obsługę Twojego długu może przejąć firma windykacyjna, taka jak Ultimo.

Po cesji wierzytelności nowy wierzyciel ma prawo podejmować wszystkie kroki związane z odzyskaniem należnej mu sumy – zarówno na drodze polubownej, jak i prawnej. Może również naliczać odsetki za opóźnienie w spłacie. Pamiętaj jednak, że firma windykacyjna nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za podejmowane przez siebie działania związane z obsługą Twojego zadłużenia.

Co dla osoby zadłużonej oznacza cesja wierzytelności?

Jeśli Twój dług został scedowany na nowego wierzyciela, w wyniku czego stałeś się Klientem Ultimo, to z nami, a nie z wierzycielem pierwotnym, powinieneś się kontaktować w sprawie zobowiązania.

Celem działania Ultimo jest pomoc osobom zadłużonym w wyjściu na finansową prostą. Stawiamy na polubowne rozwiązanie problemu, co oznacza, że:

  • masz szansę podpisać ugodę i wypracować przejrzysty harmonogram spłaty zadłużenia – tak, aby krok po kroku odzyskać finansową niezależność;
  • możesz omówić z doradcą swoją sytuację finansową oraz uzyskać pomoc – zadłużenie, jeśli tego wymaga Twoja sytuacja, możesz spłacać nawet w niewielkich ratach dostosowanych do Twoich realnych możliwości finansowych;
  • oferujemy Ci wygodną, bezpieczną oraz szybką możliwość spłaty długu online za pośrednictwem portalu obsługi zadłużenia eUltimo - z każdego urządzenia (nie tylko komputera, ale również telefonu).

Sprawdź oferty spłaty długu online

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Co zrobić, jeśli nastąpiła cesja wierzytelności?

Jeżeli więc otrzymałeś pismo informujące, że nastąpiła cesja wierzytelności, której jesteś stroną, a jej obsługę przejęła firma Ultimo:

  • skontaktuj się z jej doradcą np. drogą telefoniczną, mailową lub – w prosty sposób – załóż konto na eUltimo;
  • omów i uzgodnij nowe warunki spłaty;
  • zatwierdź nowe warunki – podpisując dokument ugody;
  • spłacaj swoje zobowiązanie zgodnie z przyjętym harmonogramem (pamiętaj, posiadając konto na eultimo.pl, możesz zawsze sprawdzić aktualny stan zadłużenia i zbliżający się termin płatności raty);
  • krok po kroku pozbądź się zadłużenia.

Więcej informacji uzyskasz podczas rozmowy z doradcą lub po zalogowaniu się na portal obsługi zadłużenia eUltimo.

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie