Wywiad z Head of Human Resources w Ultimo

Przeczytaj wywiad z Eweliną Zabielską, Head of Human Resources, w którym opowiada o pracy w ULTIMO. Rozmowa została opublikowana w serwisie GOWORK.PL

Tysiące klientów wychodzi z nami na finansową prostą



Czym zajmuje się Ultimo?


Jesteśmy jedną z czołowych firm w Polsce zajmujących się odzyskiwaniem należności i zarządzaniem wierzytelnościami. Szczególną uwagę zwracamy na budowanie pozytywnych relacji z Klientami, Partnerami Biznesowymi i ze sobą, w pracy. Od 2014 działamy w ramach europejskiej grupy finansowej B2Holding, która jest obecna w 26 krajach. Dzięki temu Ultimo może poszerzać swoje doświadczenie o arenę międzynarodową.

Naszą misją jest Przywracanie równowagi finansowej. Swoją rolę na rynku rozumiemy w czterech perspektywach:

1. Klientów – odpowiadając na potrzeby osób zadłużonych, dogadując się z nimi i wspierając w wyjściu z długów.

2. Partnerów Biznesowych – dostarczając im odpowiednie rozwiązania finansowe i transparentne, etyczne zasady współpracy.

3. Rynku - wpływając pozytywnie na rynek finansowy oraz gospodarkę, dbając o przestrzeganie obowiązujących regulacji i stojąc na straży dobrych praktyk.

4. B2Holding – będąc stabilną, dużą częścią naszej grupy, mając swój znaczący udział w jej przychodach i stanowiąc dla niej istotną wartość.

 

Gdzie znajduje się Wasza siedziba i ilu pracowników zatrudniacie?


Siedziba Ultimo jest zlokalizowana we Wrocławiu. Od sierpnia 2018 mamy komfortową  przestrzeń pracy w sercu miasta, przy ulicy Szczytnickiej - w nowoczesnym budynku Green2Day. Obecnie zatrudniamy blisko 600 pracowników i wspólnie staramy się tworzyć dobre miejsce pracy. Stwarzamy szerokie możliwości rozwoju w ramach obszarów, m.in.: operacji, inwestycji,  IT czy marketingu.


Kim są Wasi Klienci Ultimo i jak wygląda Wasza oferta?


To przede wszystkim osoby zadłużone, którym pomagamy w spłacie zadłużenia. Każdy przecież może mieć przejściowe problemy finansowe – ważne jednak aby wziąć sprawy w swoje ręce i systematycznie spłacać dług. Dlatego w naszej ofercie są niskie raty oraz możliwość spłaty online. Nasze hasło to „Dogadajmy się”, a Klienci, którzy wyszli z nami na finansową prostą, wiedzą, że to działa.


Jakimi sukcesami możecie się pochwalić jako pracodawca? Z czego jesteście szczególnie dumni?


Oczywiście z pracowników, którzy tworzą Grupę Ultimo, ponieważ to dzięki nim rozwija się nasza firma. Dajemy im możliwość udziału w wielu rozwijających firmowych projektach. Cieszymy się także  z tego, że każdego roku w ramach programu dotyczącego ścieżek kariery, wiele osób rozwija się na ścieżce specjalistycznej lub menadżerskiej. Ważne jest dla nas także wspieranie kobiet w miejscu pracy (zatrudniamy ich już 63%, wspieramy po powrotach z urlopów macierzyńskich) oraz zachowanie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, czy dbałość o promowanie postaw otwartości, pasji, kreatywności.

Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych pracowników w działania CSR Team. Angażujemy się w wolontariat, wspierając wiele inicjatyw. Wszystkie założenia i cele wypracowujemy wspólnie, bo wierzymy, że każdy pomysł ma znaczenie.

 

Na jakie stanowiska najczęściej rekrutujecie pracowników?

Rekrutujemy na wszystkie stanowiska w firmie – od pracowników obsługujących korespondencję, przez Doradców Klienta i Analityków, aż po kadrę managerską. W okresie wakacyjnym poszukujemy też osób do Programu Praktyk Letnich, do którego zapraszamy studentów.

 

Gdzie należy szukać Waszych ofert pracy?

Na stronie www.ultimo.pl w zakładce Kariera znajdują się wszystkie aktualne oferty pracy oraz praktyk. Naszych ogłoszeń można też szukać na portalu pracuj.pl i innych portalach branżowych. Nabór na praktyki ogłaszamy na stronach Biur Karier wrocławskich uczelni wyższych. Warto też śledzić LinkedIna, na którym umieszczamy informacje związane z Ultimo i aktualnie prowadzonymi rekrutacjami.

 

Jak przebiega proces rekrutacyjny w państwa firmie?

Zaczynamy od rozmowy telefonicznej, podczas której mówimy, co dalej i jak będą wyglądać kolejne etapy. W przypadku stanowisk specjalistycznych możemy poprosić o wypełnienie testu, a w przypadku stanowisk managerskich o wzięcie udziału w sesji Assessment Center.

Najważniejsza jest jednak bezpośrednia rozmowa. Dzięki temu my możemy bliżej poznać kandydata, a on nas. Dowiadujemy się o wzajemnych oczekiwaniach, motywacjach i możliwościach rozwoju.

Wiemy też, że bardzo ważna jest informacja zwrotna. Dlatego każdemu z kandydatów staramy się dać odpowiedź w jak najkrótszym czasie.

 

Czego oczekujecie od kandydatów?

Poszukujemy specjalistów z różnych dziedzin, a każde stanowisko to zupełnie inne wymagania. Wybierając kandydata, kierujemy zarówno jego doświadczeniem zawodowym, jak i kompetencjami.

W naszych zespołach najlepiej czują się osoby otwarte na rozwój i współpracę. Takie, które lubią zdobywać wiedzę od innych oraz same chętnie dzielą się własnymi doświadczeniami.

 

W pracy ważne są też świadczenia pozapłacowe. Na co mogą liczyć nowi pracownicy?

Już od pierwszego dnia pracy nowe osoby mogą skorzystać z Pakietu Prywatnej Opieki Medycznej, Karty Multisport oraz kafeterii MyBenefit. Dbając o bezpieczeństwo naszych pracowników i ich najbliższych dajemy również możliwość skorzystania z pakietu ubezpieczeń grupowych. Chcąc, aby nasi pracownicy dobrze czuli się w swoich zespołach, dbamy również o ich integrację organizując imprezy firmowe, gdzie możemy wspólnie świętować nasze sukcesy.

Stawiając na rozwój naszych pracowników dofinansowujemy również lektoraty z języka angielskiego oraz studia podyplomowe. Organizujemy liczne szkolenia wewnętrzne oraz zewnętrzne.

Osobom chcącym do nas dołączyć oferujemy pracę w nowym, komfortowym biurze w sercu Wrocławia, gdzie nasi pracownicy mogą napić się pysznej kawy w chillout-roomach lub zrelaksować się na fotelach masujących.

 

W jaki sposób dbacie o rozwój pracowników?

Na kwestię rozwoju naszych pracowników patrzymy bardzo szeroko. Każdy ma określoną i jasną ścieżkę awansową, dzięki której może rozwijać się w strukturach firmy.

Nasi pracownicy mogą uczestniczyć w dofinansowanych lektoratach z języka angielskiego lub studiach podyplomowych. W ramach Akademii Ultimo i Forum Rozwoju wspieramy rozwój osobisty oraz zawodowy.

Posiadamy platformę e-learningową Strefa Wiedzy, gdzie nasi pracownicy mogą znaleźć materiały szkoleniowe i kompendium wiedzy charakterystyczne dla naszej branży lub stanowiska. Nasi pracownicy mogą rozwijać się w ramach stanowiska lub wziąć udział w rekrutacjach wewnętrznych.

 

Jakie stanowisko jest najpopularniejsze w Ultimo i na czym polega jego specyfika?

Najpopularniejszym stanowiskiem jest Doradca Klienta w naszym Contact Center. Praca ta polega na nawiązaniu i utrzymywaniu kontaktu telefonicznego z osobami zadłużonymi. Każdego dnia nasi pracownicy prowadzą polubowne negocjacje dotyczące spłaty zobowiązań, jak również windykacje prawne, w ramach których wykazują się znajomością procesów prawnych. Dbając o rozwój pracowników Contact Center, zapewniamy im liczne szkolenia wewnętrzne i indywidualne warsztaty z przełożonymi.

 

Czy oferujecie jakieś staże, praktyki? Jeśli tak, to kto może wziąć w nich udział, gdzie należy się zgłosić? Dlaczego warto?

W Ultimo w ramach praktyk można zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe lub sprawdzić wiedzę zdobytą w trakcie studiów. Co roku w okresie wakacyjnym organizujemy Program Praktyk Letnich, podczas którego szukam osób do pracy w różnych zespołach – prawnym, finansowym, analizy danych i zarządzania zasobami ludzkimi. Studenci mogą również wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Zespół Rekrutacji. Dzięki takim spotkaniom dowiadują się m.in. jak poprawnie napisać CV i list motywacyjny, a także integrują się z innymi oraz wymieniają swoimi doświadczeniami. Każdy z uczestników otrzymuje też certyfikat potwierdzający jego udział w praktykach.

Ogłoszeń o naborze do Programu Praktyk Letnich warto szukać na naszej stronie www.ultimo.pl.

Dziękuję za rozmowę.

 

Ewelina Zabielska
Head of Human Resources ULTIMO S.A.

Ukończyła zarządzanie kadrami na Uniwersytecie Ekonomicznym oraz Psychologię kliniczną na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Regularnie podnosi swoje kwalifikacje poprzez studia podyplomowe i szkolenia, ponieważ uważa, że w obszarze, którym się zajmuje, stała edukacja jest kluczowa w rozwoju i dostarcza nowych inspiracji do działania. Z Ultimo jest związana od prawie pięciu lat, a obecnie zarządza całym obszarem Human Resources. Wcześniejsze wieloletnie doświadczenie zdobyła również w obszarze HR, który jest jej pasją i świadomym kierunkiem rozwoju kariery. Prywatnie ceni możliwość spędzania czasu wolnego z najbliższymi. Lubi słuchać dobrego rocka i czytać ciekawe książki. Jej planem na najbliższe miesiące jest podszkolenie języka hiszpańskiego.