Nazwa bot pochodzi od słowa robot – czyli programu wykonującego za człowieka różne czynności. Boty wykorzystywane są także w świecie biznesu, najczęściej przez firmy telekomunikacyjne, banki, placówki medyczne. Boty dzisiaj obecne są także w windykacji. W Ultimo wykorzystywane są w kilku obszarach:
• chatbot Czarek potrafi rozwiązać proste problemy klientów i odpowiedzieć na nie,
• voicebot Ula potrafi szybko przekazać informacje i zareagować na to, co mówi do niej klient, „porozmawiać z nim”,
• Horacy to innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu identyfikowane są dane z pism prawnych przychodzących do firmy, a na ich podstawie automatycznie podejmowane działania, bez udziału pracownika. Rozwiązanie jest oparte o modele oraz machine learning, dzięki któremu Horacy nieustannie rozszerza swoją wiedzę i skuteczność,
• Henio – robot, pomaga nam w prostych, powtarzalnych procesach w zespole finansów, w działaniach zw. z wyciągami bankowymi czy potwierdzeniami.
Digitalizacja w Ultimo idzie pełną parą, a boty stały się naszymi codziennymi pomocnikami i są częścią Ultimo.