SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

W jakich sytuacjach następuje przedawnienie długu?

W jakich sytuacjach następuje przedawnienie długu?

Przedawnienie długu – kiedy następuje i co oznacza dla wierzyciela?

Przedawnienie długu to określenie odnoszące się do przepisów w Kodeksie cywilnym mających na celu ochronę interesów dłużnika.

Przedawnienie długu oznacza, że po upływie określonego czasu dłużnik może uchylić się od jego spłaty, a wierzyciel nie może skutecznie domagać się przed sądem spłaty zadłużenia od dłużnika. Długość terminu przedawnienia uzależniony jest od charakteru zadłużenia.

Po jakim czasie dochodzi do przedawnienia długów?

Podstawowy termin przedawnienia obecnie to 6 lat i obejmuje roszczenia niezwiązane z działalnością gospodarczą. Dla roszczeń okresowych oraz tych związanych z prowadzeniem działalności okres przedawnienia wynosi 3 lata.

Przedawnienie długu nie oznacza, że zobowiązanie znika. Dlaczego?

  • Od długu nadal mogą być naliczane odsetki ustawowe za opóźnienie.
  • Możliwe jest sprzedanie takiej wierzytelności oraz podejmowanie windykacji na drodze polubownej.
  • Wierzyciel ma prawo umieścić informację o niespłaconych zobowiązaniach w bazach BIG (gdy wynoszą 200 zł w przypadku osób prywatnych oraz 500 zł w przypadku firm).

Dowiedz się więcej na temat: Czym zajmują się biura informacji gospodarczej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie