Windykacja telefoniczna – nie taki diabeł straszny, jak go malują!
Spóźniłeś się ze spłatą raty kredytu bankowego? Zalegasz z zapłatą za abonament telefoniczny? Masz na swoim koncie inne zaległe należności? Jeśli tak, wierzyciel zapewne skontaktuje się z Tobą, aby rozwiązać problem długu. Innym rozwiązaniem, które może wybrać, jest odsprzedaż wierzytelności podmiotowi trzeciemu. W ten sposób, obsługę Twojego długu może przejąć firma windykacyjna, np. Ultimo, której przedstawiciele nawiążą z Tobą kontakt. Może to być również windykacja telefoniczna.
Dlaczego windykacja telefoniczna jest chętnie stosowana?
Windykacja telefoniczna to jedna z najczęściej wybieranych form windykacji. Dlaczego? Przede wszystkim jest ona wygodna zarówno dla osoby zadłużonej, jak i dla obsługującego ją doradcy. Rozmowa telefoniczna prowadzona jest zdalnie, a więc bez tracenia czasu np. na dojazd do miejsca spotkania. Na czym polega ten rodzaj windykacji? Mówiąc najprościej: doradca Ultimo zadzwoni do Ciebie, aby porozmawiać o Twoich problemach finansowych i pomóc Ci je rozwiązać - przez ustalenie nowych, wygodnych warunków spłaty.
Windykacja telefoniczna – porozmawiajmy, dogadajmy się!
Rozmowa o zadłużeniu może być dla Ciebie trudna. Nie musisz się jej jednak obawiać. Windykacja telefoniczna ma na celu wypracowanie rozwiązania, które pozwoli Ci wyjść na finansową prostą. Bez obaw odbierz telefon od Ultimo i poświęć chwilę na rozmowę z doradcą.
Podczas kontaktu telefonicznego możesz:
- uzyskać informacje dotyczące aktualnej wysokości Twojego zadłużenia: pamiętaj, że poza kwotą podstawową mogły się też pojawić odsetki naliczone zgodnie z przepisami prawa przez wierzyciela;
- omówić swoją obecną sytuację finansową - być może dodatkowo się zadłużyłeś, ponieważ wysokość rat do spłacenia przekroczyła Twoje możliwości budżetowe? Doradca zada Ci kilka pytań, które pozwolą mu lepiej zrozumieć Twoje potrzeby;
- omówić nowe warunki spłaty zobowiązania - doradca również przez telefon może Ci przedstawić propozycję nowego harmonogramu spłaty rat, których wysokość zostanie oszacowana tak, abyś mógł je spokojnie regulować;
- zapytać o szczegółowe zasady spłaty długu, np. dowiedzieć się, na jaki rachunek wpłacić pieniądze lub w jaki sposób skorzystać z portalu obsługi zadłużenia eUltimo stworzonego z myślą o wygodzie Klientów Ultimo, umożliwiającego spłatę zadłużenia bez konieczności wychodzenia z domu - bezpiecznie i szybko możesz kontrolować stan zadłużenia, opłacać kolejną ratę oraz korzystać z dedykowanych ofert (nie tylko z komputera stacjonarnego czy laptopa, ale również telefonu komórkowego).
Dowiedz się więcej na temat O co może zapytać osobę zadłużoną doradca Ultimo
Jak przygotować się do rozmowy telefonicznej z doradcą?
Warto wcześniej zapoznać się z pismem, które otrzymałeś od firmy windykacyjnej. Znajdziesz w nim m.in. informacje o swoim zadłużeniu czy związanych z nim kosztach. Warto również przyjrzeć się bliżej swoim aktualnym wydatkom i zobowiązaniom, aby móc je przedstawić doradcy.
W trakcie rozmowy:
- postaw na szczerość i otwartość – to najlepszy sposób na ugodowe rozwiązanie problemu zadłużenia;
- postaraj się precyzyjnie odpowiadać na pytania doradcy;
- nie obawiaj się zadawać pytań, jeśli masz wątpliwości - doradca jest po to, aby Ci wszystko wyjaśnić.
Jeżeli wyrazisz zgodę na podpisanie ugody, doradca przekaże Ci informacje o tym, w jaki sposób ją formalnie zawrzeć. Gdy zostanie przez Ciebie podpisana i zrealizujesz wszystkie ustalenia, zyskasz pewność, że sprawa zadłużenia rozwiąże się stosunkowo szybko oraz bez ewentualnego, uciążliwego postępowania sądowego i komorniczego.