W kwietniu 2019 przeciętny polski internauta spędził w sieci blisko 2 godziny dziennie1. Właśnie dlatego nowoczesne firmy windykacyjne wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów, umożliwiając im spłatę długów za pomocą specjalnych portali obsługi zadłużenia.
Na co dzień rzadko rozstajemy się telefonem, tabletem czy komputerem. Coraz więcej spraw załatwiamy przez internet: płacimy rachunki, zawieramy umowy czy umawiamy się do lekarza. Teraz także możliwa jest spłata długów online. Wyjaśniamy, jak korzystać z platform udostępnianych przez firmy windykacyjne oraz czy jest to bezpieczne.
Jak to działa?
Chcąc skorzystać z udogodnień platformy do obsługi zadłużenia, po pierwsze należy sprawdzić, czy dana firma windykacyjna posiada takie rozwiązanie. W tym celu wystarczy wejść na jej stronę internetową. Następnie, gdy portal obsługi zadłużenia jest udostępniony Klientom, wymagane jest bezpłatne zarejestrowanie się do niego. W tym celu należy podać imię i nazwisko oraz kilka innych danych, które umożliwią firmie windykacyjnej weryfikację, czy dana osoba jest jej Klientem. Po założeniu indywidualnego konta, Klient otrzymuje pełny dostęp do platformy i w prosty sposób może zarządzać swoimi zobowiązaniami 24 godziny, 7 dni w tygodniu za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa, tabletu czy smartfona.
– Do zalet portalu obsługi zadłużenia zaliczyć można przede wszystkim nieograniczony dostęp i możliwość zarządzania swoimi zobowiązaniami bez wychodzenia z domu. Zarejestrowani Klienci mogą sprawdzić wielkość swojego zadłużenia i zapoznać się z przygotowaną ofertą rozłożenia długu na raty. Dodatkowo w kilku krokach mogą zatwierdzić ugodę online lub samodzielnie ustalić wysokość comiesięcznej raty, jak również dokonać spłaty poprzez system płatności online – wyjaśnia Anna Musiał, Menadżer Kanałów Cyfrowych w Ultimo S.A. Dodatkowo, platforma umożliwia kontakt z konsultantem, przejrzenie dokumentów czy sprawdzenie harmonogramu rat pozostałych do spłaty.
Czy to jest bezpieczne?
Portal do obsługi zadłużonych został stworzony z wykorzystaniem najlepszych praktyk wytwarzania bezpiecznego oprogramowania, a każda nowa wdrażana funkcjonalność jest konsultowana z ekspertem bezpieczeństwa IT oraz Inspektorem Danych Osobowych.
– Konto chronione jest hasłem, które Klient sam tworzy podczas rejestracji, a wgląd do wszystkich informacji ma tylko użytkownik platformy – dodaje Anna Musiał z Ultimo.
Coraz więcej firm udostępnia swoim Klientom liczne udogodnienia. Wszystko po to, aby Klienci mogli kontaktować się z nimi w najwygodniejszy dla nich sposób, za pomocą telefonu, maili, różnorodnych platform czy aplikacji mobilnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, także osoby borykające się z problemami finansowymi, w prosty sposób mogą spłacać swoje długi przez internet oraz załatwić wszystkie formalności online bez konieczności wychodzenia z domu.
1 http://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-w-kwietniu-2019/.