SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Komornik blokada konta

Blokada środków na koncie bankowym. Co robić?

Masz długi? Jeżeli sprawa niespłaconych zobowiązań trafiła do sądu, a później do komornika, może się zdarzyć, że Twoje konto bankowe zostanie zajęte. Zastanawiasz się, co zrobić w takiej sytuacji? Zobacz, jakie kroki możesz podjąć, aby uchronić się przed nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Na początek najważniejsze: zablokowanie środków na koncie bankowym z tytułu długów może zdarzyć się wyłącznie wówczas, gdy: 

  • sprawa Twojego zadłużenia trafiła do sądu, a ten wydał nakaz zapłaty z tytułem wykonawczym;
  • wierzyciel skierował sprawę do komornika, a we wniosku wskazał egzekucję z rachunku bankowego jako jeden ze sposobów odzyskania należnych mu pieniędzy.

Oznacza to, że najprostszym sposobem, by zapobiec tym nieprzyjemnym konsekwencjom, jest polubowne rozwiązanie sprawy zadłużenia. Jeśli jesteś Klientem Ultimo, zrobisz to bardzo prosto, np. przez telefon lub online. Podpisując ugodę zyskasz pewność, że nie grozi Ci ten problem. Co jednak zrobić, kiedy już powstał?

Na jakich zasadach odbywa się blokada środków na koncie bankowym?

Jeśli komornik prowadzi egzekucję z konta bankowego:

  • ma prawo do objęcia blokadą wszystkich rachunków bankowych, które do Ciebie należą – w tym kont oszczędnościowych. Pamiętaj, że zajęciu podlegają zarówno środki aktualnie obecne na rachunku, jak i te, które na niego spłyną w przyszłości, aż do spłaty zobowiązania;
  • jest zobowiązany do poinformowania Cię o tym fakcie – pismo otrzymasz jednak już po nałożeniu blokady;
  • pozostawi na Twoim koncie kwotę wolną od zajęcia, która wynosi 75% wynagrodzenia minimalnego każdego miesiąca.

Pamiętaj: zmiana konta bankowego nie uchroni Cię przed tą formą egzekucji – komornik „poszukując” Twoich rachunków korzysta najczęściej z systemu OGNIVO, w którym zarejestrowane są wszystkie konta funkcjonujące w polskich bankach czy SKOK-ach.

Blokada środków na koncie to nie koniec świata

Dotarła do Ciebie wiadomość, że Twoje konto zostało zajęte przez komornika? Nadal możesz podjąć działania, które w efekcie doprowadzą do jego odblokowania. Co zrobić?

Przede wszystkim pamiętaj, że próba negocjowania z komornikiem nie przyniesie żadnego efektu. Jest on urzędnikiem państwowym, który działa na mocy wyroku sądowego i z nadania wierzyciela. Dlatego jeśli chcesz się dogadać, kontaktuj się z wierzycielem, a jeśli jesteś klientem Ultimo – właśnie z nami.

Jak doprowadzić do odblokowania konta? Możesz:

1) jak najszybciej spłacić swoje zaległe zobowiązanie – to najprostsza i najszybsza droga do odzyskania rachunku bankowego. Sprawdzi się wówczas, gdy Twój dług jest stosunkowo niewielki i stać Cię na jego jednorazowe uregulowanie;

2) ustalić z Ultimo harmonogram spłaty zobowiązania, a więc rozłożyć je na raty – skontaktuj się i podejmij rozmowę, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.

Wniosek? Jeśli jesteś klientem Ultimo i chcesz rozwiązać problem zajęcia konta bankowego – zadzwoń lub napisz. Nasi doradcy udzielą Ci więcej informacji i podpowiedzą, jak najszybciej pozbyć się problemów i wyjść na finansową prostą.

about:blank

Zainteresują Cię również

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie