SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Firma windykacyjna kupiła mój dług.

Firma windykacyjna kupiła mój dług. Co to jest cesja wierzytelności?

Jeżeli nie regulowałeś na bieżąco swoich zobowiązań w banku, firmie pożyczkowej lub u operatora telefonicznego, to może zdarzyć się, że Twój dług zostanie sprzedany firmie windykacyjnej. Otrzymasz informację o tym w liście lub mailu. Dostałeś taki list? Poinformowano Cię o cesji wierzytelności i Twój dług przejęła firma windykacyjna? Przeczytaj, co to dla Ciebie oznacza oraz jakie są następne kroki…

1. Kiedy firma windykacyjna kupuje dług?

Wbrew pozorom sytuacja, w której firma windykacyjna przejmuje obsługę długu, zdarza się wielu osobom. Czasy są trudne, a piętrzące się rachunki powodują, że czasami ciężko jest związać koniec z końcem. Firmy, u których zalegasz z opłatami, muszą prowadzić swoją działalność płynnie, dlatego decydują się na sprzedanie zadłużeń podmiotom, wyspecjalizowanym w obsłudze osób zadłużonych. Takie działania przebiegają zgodnie z prawem, na mocy art. 509 Kodeksu Cywilnego i nowy wierzyciel ma obowiązek poinformować Cię o tym. Ma również prawo do kontaktowania się z Tobą zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk, czyli specjalnymi wytycznymi, które określają, jak powinien przebiegać kontakt z dłużnikiem z poszanowaniem jego praw.

Warto wiedzieć: więcej o Zasadach Dobrych Praktyk w kontakcie z osobą zadłużoną przeczytasz tu, kliknij i sprawdź >>

2. Skąd będę wiedzieć, że firma windykacyjna kupiła dług?

Osoba, której dług został sprzedany, otrzymuje list o cesji wierzytelności i przejęciu obsługi zadłużenia przez firmę windykacyjną. Coraz częściej, poza listem informacja, zostaje także przekazana mailem.

Wiele osób, które otrzymują takie pismo, po raz pierwszy spotyka się z pojęciem cesji wierzytelności. Czym ona jest? To przeniesienie uprawnień przysługujących dotychczasowemu wierzycielowi (np. firmie pożyczkowej lub bankowi) na nowego wierzyciela (np. firmę windykacyjną). W praktyce oznacza to, że dług wraz z odsetkami i czasami z innymi kosztami, które wynikają z zawartych umów, został sprzedany. Od tego momentu powinieneś kontaktować się z nowym wierzycielem i to z nim ustalić warunki spłaty.

W liście znajdziesz, między innymi, informacje o:

  • tym, kto jest nowym wierzycielem, od kogo zakupiono dług oraz jakiej sprawy dotyczy pismo;
  • wysokości zadłużenia;
  • oczekiwanej kwocie wpłaty, terminie, numerze konta i o dostępnych sposobach dokonania płatności;
  • konsekwencjach braku spłaty;
  • możliwych formach kontaktu.

W sytuacji, kiedy nie wpłacisz oczekiwanej kwoty lub nie skontaktujesz się w tej sprawie, możesz spodziewać się, że Doradca firmy windykacyjnej będzie próbował ustalić warunki spłaty i dojść do porozumienia na zasadach polubownych.

Wyjdź z długu na eUltimo.pl. Wybierz ofertę spłaty.

SPRAWDŹ >>

3. Sprzedaż długu – czy jest się czym martwić?

Sytuacja, w której dochodzi do cesji wierzytelności, jest trudna dla każdej osoby, której dotknęła. Nagle musimy kontaktować się z zupełnie nową firmą i to często budzi niepokój. Najważniejsze jest to, aby spokojnie zapoznać się z korespondencją. Można także dowiedzieć się więcej na temat nowego wierzyciela, sprawdzając jego stronę internetową. Profesjonalnie działające firmy publikują wszystkie niezbędne informacje właśnie tam. Warto zapoznać się z nimi i zaplanować następne kroki.

Wbrew pozorom kontakt z firmą windykacyjną może być Twoją szansą na wyjście z długów. Dlaczego? Przede wszystkim zyskujesz szansę na polubowne porozumienie i spokojną spłatę, a poza tym:

  • jeśli wysokość długu jest duża i nie jesteś w stanie uregulować jej jednorazowo, to możesz negocjować warunki spłaty: przez telefon lub np. na portalu Klienta. Wystarczy założyć tam konto i sprawdzić, czy możesz skorzystać z innych ofert spłaty;
  • kupno długu przez firmę windykacyjną to szansa na uniknięcie sądu i komornika. Jeśli zdecydujesz się zawrzeć ugodę i będziesz opłacał raty zgodnie z harmonogramem, to Twoja sprawa nie zostanie skierowana do sądu;
  • informacja o Twoim zadłużeniu nie zostanie zgłoszona do BIG (Biur Informacji Gospodarczej). Negatywny wpis może uniemożliwić np. zakup sprzętu na raty czy skorzystanie z oferty telefonii komórkowej.

4. Co dalej? Jakie są następne kroki po otrzymaniu informacji o kupnie mojego długu?

Każdy z nas nie chce mieć długu, więc w tej niełatwej sytuacji najlepiej jest zachować spokój i zaplanować spłatę – krok po kroku. Przede wszystkim warto skontaktować się wierzycielem, aby ustalić warunki porozumienia. W większości wypadków firmy windykacyjne są do dyspozycji Klientów:

  • pod bezpłatnym numerem infolinii – przed rozmową zastanów się, czy musisz negocjować warunki spłaty, a jeśli tak, to ile jesteś w stanie płacić każdego miesiąca;
  • na czacie – jeśli nie możesz lub nie chcesz prowadzić rozmowy telefonicznej, to na czacie również możesz ustalić warunki porozumienia;
  • na portalu Klienta – jeżeli wiesz, że firma ma specjalny portal do obsługi zadłużenia, to załóż tam konto. Dzięki temu będziesz miał stały dostęp do szczegółów sprawy, sprawdzisz oferty spłaty, ustalisz ugodę i będziesz mógł spłacić dług wygodnie – przez płatności online.

Warto pamiętać, że z każdym miesiącem, w którym nie robisz nic, Twoje zadłużenie rośnie. Natomiast każde działanie w tej sprawie przybliża Cię do pozbycia się problemu.

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie