SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Kobieta z kartą kredytową

Jak sprawdzić zdolność kredytową?

Wakacje się skończyły i większość z nas wróciła już do pracy, posłała dzieci do szkoły. Okres jesienny to czas, w którym często nasze codzienne wydatki zwiększają się. Wyprawka szkolna, wyposażenie pokoju, czy zakup komputera obciążają nasz domowy budżet  i nierzadko myślimy o tym, aby skorzystać z oferty rat lub szybkiego kredytu konsumenckiego. Aby to zrobić musimy mieć tak zwaną „zdolność kredytową”. Jeśli ją mamy, to nasz wniosek o udzielenie pożyczki gotówkowej lub ratalnej zostanie rozpatrzony pozytywnie. Jeżeli nie, to spotkamy się odmową. Dlatego warto wiedzieć, co to jest zdolność kredytowa, czy sami możemy ją sprawdzić oraz jak ją poprawić?

Mówiąc najprościej zdolność kredytowa to możliwość spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w określonym czasie. Instytucja finansowa, w której składamy wniosek musi sprawdzić, czy nasza sytuacja finansowa i tzw. historia kredytowa pozwala nam na regulowanie zobowiązania zgodnie z warunkami umowy.

Co jest potrzebne do sprawdzenia zdolności kredytowej?

Przede wszystkim sprawdza się, jaka jest nasza:

1. sytuacja finansowa, czyli:

  • jakie uzyskujemy dochody - to wysokość miesięcznych kosztów utrzymania, między innymi, bieżące opłaty na przykład: czynsz, media itp.;
  • czy mamy obecnie zadłużenie i jakiego rodzaju – określa się to często jest jako tzw. sumę limitów kredytowych oraz miesięczną sumę wszystkich rat, które opłacamy z tytułu zadłużenia.

Warto przy tym pamiętać, że dla firm, które udzielają nam pożyczki istotne jest, jakie mamy źródło dochodu. Na przykład zdecydowanie lepiej oceniane jest posiadanie umowy o pracę na czas nieokreślony niż, kiedy pracujemy w oparciu o umowę zlecenie.

2. skłonność do terminowej spłaty - tu weryfikuje się informacje, które mają wpływ na zdolność przyszłego klienta do wywiązania się z zobowiązań finansowych w terminie, sprawdza się między innymi:

  • wiek, stan cywilny, ilość osób w gospodarstwie domowym oraz będących na utrzymaniu, wykształcenie, status mieszkaniowy, czy też wykonywany zawód lub zajmowane stanowisko;
  • historię kredytową kIienta pod kątem tego, czy obecnie lub wcześniej sumiennie spłacał dług.

Wszystko to brzmi bardzo skomplikowanie, ale jeśli już planujemy skontaktować się w celu zaciągnięcia pożyczki warto przygotować informacje, które zostały wskazane powyżej. W ten sposób oszczędzimy czas. Jednak, czy to wszystko, co możemy zrobić? Oczywiście, że nie! Dodatkowo możemy także sprawdzić, jaka jest nasza zdolność kredytowa na specjalnym portalu.

Gdzie sprawdzić swoją zdolność kredytową?

Możesz to w łatwy sposób zrobić korzystając z portalu BIK, czyli Biura Informacji Kredytowej. Więcej na temat raportu BIK i sposobu jego pobrania znajdziesz tu:

  >> https://www.bik.pl/klienci-indywidualni/raport-bik

Warto zrobić to z odpowiednim wyprzedzeniem, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. Czasami zdarza się, że w natłoku codziennych spraw zapominamy o spłacie karty kredytowej lub raty za lodówkę, a nasze zobowiązanie powiększyło się o odsetki, co nie wpływa korzystnie na naszą zdolność kredytową.

Ponadto jeżeli wiemy, że przez jakiś czas nie spłacaliśmy swoich zobowiązań, to możliwe jest, że dług przeszedł do obsługi firmy windykacyjnej. Wówczas możesz spodziewać się listu lub maila, który poinformuje Cię o tym. Czasami także niespłacone zobowiązania trafiają do baz BIG, czyli Biur Informacji Gospodarczej – specjalnych rejestrów osób zadłużonych. To również utrudnia zaciągnięcie nowych pożyczek, czy np. korzystanie ofert rat na telefon u operatorów komórkowych.

Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o BIG-ach, to kliknij tu >>

Pamiętaj, że w każdym z BIG-ów możesz sprawdzić, czy Twoje zadłużenia widnieje w bazie. Po założeniu konta należy postępować zgodnie z instrukcją na danym portalu.

Jak podnieść zdolną kredytową?

Zdecydowanie najszybszą drogą jest uporządkowanie domowych finansów i pozbycie się zbędnych zobowiązań. Rezygnacja z kart oraz limitów kredytowych, czy wcześniejsza spłata aktualnego długu wpłynie pozytywnie na możliwość przyznania nowego kredytu. Oczywiście nie jest to łatwe zadanie, ale przy odrobinie wysiłku można sobie z tym poradzić. Jeżeli trudno jest Ci spłacić zalegle zobowiązania, to możesz wesprzeć się aplikacjami do pobrania na smartfona, które pozwolą Ci uporządkować domowy budżet.

Listę takich aplikacji znajdziesz tu - kliknij i dowiedz się więcej: >> 5 aplikacji mobilnych, które pomogą Ci zbudować oszczędności i zarządzać budżetem

W przypadku, kiedy Twoje zadłużenie trafiło do obsługi firmy windykacyjnej lub do baz BIG możesz mieć trudność z uzyskaniem dobrego wyniku zdolności kredytowej. Dlatego - w tym przypadku - najlepiej jest dogadać się z wierzycielem, podpisać ugodę na spłatę ratalną. Firmy windykacyjne dbają o jakość obsługi swoich Klientów, dlatego część z nich oferuje możliwość spłaty rat długu online – przez dedykowane portale obsługi zadłużenia np. eUltimo.pl.

Jeśli zdecydujesz się na uporządkowanie swoich finansów i spłatę zaległych zobowiązań, to z czasem Twoja zdolność kredytowa będzie wyższa. Będziesz mógł swobodnie wybrać najlepszą ofertę pożyczki – bez obaw o odrzucenie wniosku.

Sprawdź stan zadłużenia na eultimo.pl

ZAŁÓŻ KONTO >>

about:blank

Zainteresują Cię również

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie