SPŁACAJ DŁUG PRZEZ INTERNET  >>

lub skontaktuj się z nami

CZAT Z KONSULTANTEM >> FORMULARZ KONTAKTOWY >>

*Numer jest bezpłatny dla połączeń z telefonów stacjonarnych i komórkowych.

Postępowanie upadłościowe Ultimo S.A.

Postępowanie upadłościowe od A do Z

Ogłoszenie upadłości to rozwiązanie wybierane w sytuacji, w której nie ma innej możliwości na spłatę długów i wydostanie się z zadłużenia. Wbrew pozorom postępowanie upadłościowe wcale nie jest „łatwym” wyjściem z niewypłacalności. Na czym polega? Jak przebiega? Sprawdź!

Postępowanie upadłościowe w definicji

Postępowanie upadłościowe jest procedurą regulującą zasady wspólnego dochodzenia roszczeń wierzycieli od niewypłacalnych dłużników oraz skutki ogłoszenia upadłości. Co do zasady postępowanie upadłościowe dotyczy przedsiębiorców. Podstawą jego wszczęcia jest brak wypłacalności. Postępowanie upadłościowe nie jest jednak nigdy wszczynane z urzędu. Wniosek o ogłoszenie upadłości musi złożyć w sądzie sam przedsiębiorca lub jeden z jego wierzycieli.

Upadłość konsumencka, czyli upaść może nie tylko firma

Innym rodzajem upadłości jest upadłość konsumencka. Dotyczy ona osób fizycznych, na których ciążą przytłaczające zobowiązania. Ogłoszenie upadłości jest możliwe tylko wobec osoby, która nie jest w stanie i nie będzie mogła w niedalekiej przyszłości spłacić swoich zobowiązań. Powinnobyć traktowane tylko jako ostateczność. Jeśli jesteś klientem Ultimo, możesz rozłożyć swoją spłatę na dogodne raty, które pomogą Ci wyjść z długów. Skorzystaj z portalu obsługi zadłużenia Ultimo, aby dokonać tego online – szybko i dyskretnie!

Sprawdź stan zadłużenia na eultimo.pl

ZAŁÓŻ KONTO >>

Postępowanie upadłościowe – etapy

Postępowanie upadłościowe jest dość skomplikowaną i długotrwałą procedurą. Niezależnie od tego, czy dotyczy przedsiębiorcy, czy też konsumenta, jego przebieg jest podobny. Można w nim wyznaczyć kilka etapów. Jakich?

  • Pierwszy etap polega na wyznaczeniu Sędziego-Komisarza i Syndyka, który przejmuje zarządzanie majątkiem upadłego dłużnika. Sąd wzywa również wierzycieli, aby zgłosili swoje wierzytelności.
  • Drugi etap polega na sporządzeniu przez syndyka listy wierzytelności. Następnie jest ona przekazywana sądowi.
  • Trzeci etap obejmuje spisanie inwentarza przez syndyka. Dokonuje on spisu całego majątku, który następnie będzie upłynniany w celu spłacenia wierzycieli w możliwie największym stopniu.
  • Czwarty etap jest związany ze sporządzeniem planu podziału uzyskanych z majątku dłużnika środków finansowych. Wierzyciele mogą wnosić zarzuty dotyczące tej kwestii.
  • Piąty etap to ostateczny plan podziału odzyskanych środków finansowych.

Kiedy kończy się postępowanie upadłościowe?

Teoretycznie postępowanie upadłościowe kończy się po wykonaniu planu upadłościowego, czyli po rozdzieleniu wszystkich uzyskanych z majątku dłużnika środków pomiędzy wierzycieli. W przypadku upadłości konsumenckiej majątek dłużnika często nie jest jednak wystarczający do spłaty wierzycieli. Wówczas syndyk przygotowuje projekt planu spłaty, w którym bierze pod uwagę m.in. wydatki oraz możliwości zarobkowe upadłego. Oznacza to, że mimo ogłoszenia upadłości konsumenckiej możesz jeszcze długo spłacać swoje długi. Jeśli jednak dłużnik ogłaszający upadłość nie ma możliwości spłaty (np. ze względu na bardzo niskie dochody i brak zdolności do ich zwiększenia), zobowiązania mogą być umorzone, co jest jednoznaczne z zakończeniem postępowania.

Ogłoszenie upadłości – co dalej?

Mimo iż postępowanie upadłościowe oficjalnie kończy się wraz ustaleniem planu spłaty wierzycieli, upadły ma obowiązek regulowania ciążących na nim zobowiązań aż do momentu wykonania uchwalonego planu spłaty. Po zakończeniu tego procesu nie ma ograniczeń w podejmowaniu zatrudnienia i powiększaniu swojego majątku. Można też podjąć działalność gospodarczą. Trzeba jednak wiedzieć, że informacja oupadłości będzie widniała w BIK, co może oznaczać trudność w uzyskaniu kredytu czy też zaciągnięciu innych zobowiązań w przyszłości.

about:blank

Zainteresują Cię również

Wybierz, jak chcesz się z nami dogadać

Rozmowa to pierwszy krok do znalezienia pomocy, dlatego zadzwoń, wyślij e-mail lub odezwij się do nas na czacie.

Zadzwoń do nas

Wolisz bardziej bezpośredni
kontakt? Zadzwoń i porozmawiaj
z naszym doradcą!

800 804 904 *  >> * bezpłatna infolinia
(również z tel. komórkowych)

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania sądowego, zadzwoń:

+ 48 71 358 16 38
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli Twoja sprawa jest na etapie postępowania egzekucyjnego, zadzwoń:

+ 48 71 323 47 90
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Jeżeli chcesz się skontaktować w sprawie upadłości konsumenckiej, zadzwoń lub wyślij wiadomość:

+48 739 190 255 lub +48 451 060 478
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.

Wyślij wiadomość

Napisz e-mail do specjalisty na adres: obsluga_klienta@ultimo.pl lub skorzystaj z formularza.

FORMULARZ >>

Napisz do doradcy

Nasi konsultanci czekają
na Twoją wiadomość
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 – 18:00.

ROZPOCZNIJ CZAT >>

Spłacaj dług przez internet

Dzięki wiarygodnemu portalowi
obsługi zadłużenia eUltimo możesz
szybko, bezpiecznie i wygodnie
spłacić dług.

eULTIMO >>
eUltimo – logotyp

Dogadajmy się
online:

Szybko, bezpiecznie
i wygodnie